Geoblog.pl    Byniek    Podróże    Kuba zza okien samochodu. Czyli coś dla kierowców.    Mielec - podsumowanie wyjazdu.
2016

Mielec - podsumowanie wyjazdu.

Polska, Mielec
Przejechano 20299 km

To na koniec kilka cyferek, dla tych co to lubią lub dla tych, którzy chcą wiedzieć ile trzeba zaoszczędzić na taki wyjazd.

To są moje wydatki:
Wydatki przed wyjazdem:

Bilet lotniczy (kupiony w kwietniu) - 655 EURO
Wiza + opłaty za wizę i za rezerwacje kwater na pierwsze 4 dni - 68 EURO
Opłata za wypożyczenie auta na 18 dni - 280 EURO
Inne płatne przelewem - 70 EURO
Ubezpieczenie na wyjazd, dojazd do i powrót z Warszawy - 45 EURO
Razem: 1.118 EURO

Wydatki na Kubie. Najprościej napisać wydałem około 825 EURO. A w rozbiciu na poszczególne grupy kosztów:
Kwatery - 20 - 35 CUC
Ananas - około 10 CUP
Avocado - 5 - 10 CUP
Papaja - 5 - 10 CUP
Drinki w barach (Cuba libre, mojito, itp) - od 2 do 3,5 CUC.
Cygara - rozrzut nieziemski. Od 2 CUC do 50 CUC
Na pamiątki trzeba coś przeznaczyć - duperele (korale, wisiorki, bransoletki - od 1 do 4 CUC), jakieś figurki - od 2 CUC w górę. Magnesy na lodówkę 1 do 2 CUC (im więcej się kupuje w jednym miejscu, tym taniej).
Kurs wymiany: 1 EURO = 1,05167 (listopad 2016).
W czasie wyjazdu przejechaliśmy 3.711 km. Średnio dziennie robiliśmy 206 km.

Samochód najlepiej zamawiać wcześniej - nawet 2 - 3 miesiące wcześniej, przez jakąś dobrą agencję, która pomoże w każdej sytuacji. Andares spisał się na medal. Sprawdzić dobrze co uszkodzone, czego brak (u nas ogołocony z zewnętrznych ozdób, anteny, kierunkowskazów na błotnikach przednich, porysowany, powgniatany, wewnątrz brakowało części plastikowych, pomimo, że auto miało 50.000km przebiegu!

Nie zapominajcie tankować auto w większych miastach - na wsiach najczęściej nie ma benzyny 94 oktanowej (znak szczególny - niebieski dystrybutor w górnej części, a są jeszcze zielone i czerwone).

Dobrze jest zarezerwować sobie z Polski pierwszy nocleg. Właściciele kwatery, u której się nocuje pierwszą noc wynajdą następną, nawet w odległym mieście czy na wsi. Ten system działa u nich bez zarzutu.

Dla oszczędnych - lepiej jeść obiady w restauracjach niż na kwaterach. Potrafi wyjść nawet 5 razy taniej. A mieliśmy nawet 9 razy taniej!

Jazda starymi samochodami po Hawanie - jeśli potraficie się dobrze targować i traficie na "zastój w interesie" możecie pojechać na godzinną przejażdżkę już od 20 CUC (za samochód, nie osobę!).

Co zabrać jako "prezenty"? - Długopisy. O to się dopytują wszędzie. Myśmy mieli około 50 i wszystkie poszły. Kredki - komplety, flamastry, zeszyty szkolne, niewielkie zabaweczki - pluszaki, itp. W okolicach Baracoa (miejscu, gdzie szalał tajfun Matthew) prosili o bluzki, koszule, podkoszulki - generalnie ubrania. I to niekoniecznie nowe, tylko używane.

I to by było na tyle. Do następnego wyjazdu.